keskiviikko 5. toukokuuta 2010

Äidille lahjaksi menu

Minä olen saanut männävuosina aivan ihania lahjoja perheeltäni äitienpäivänä, kuten vaikkapa omakätisesti poimittuja ja ojennettuja valkovuokkokimppuja. Päivään on monesti kuulunut myös äidille mieluisaa ohjelmaa koko perheen kesken. Tällaisia ovat olleet vaikkapa kirpparikäynnit tai hidas, nautiskeleva kävely aurinkoisella Esplanadilla.

Parhain osuus päivästä kuitenkin on aina Jukan yllätyksenä suunnittelema ja toteuttama juhla-ateria. Jos vielä mietit omaasi, nappaappa näistä vinkkiä:



Naudan sisäfileepihvi
Lapsille lihapullat ja perunaa, porkkanaa, kermakastike




Latva-artisokka ja kuohkea sitruunakastike

Naudanpaisti ja kastike Välimäen tapaan
Bataatti-perunasose
Peruna-valkosipulipyree

Kinuskikakku, kahvi


Tai ehkä joku muu menukokonaisuus kiinnostaisi.


Pääasia ainakin meillä on, että menun suunnittelussa on huomioitu sankarin herkut. Ja että kokki hoitaa myös keittiön siivoamisen.

2 kommenttia:

  1. Mainiota! Mä lupasin äidille että toimin kokkina viikonlopun ja just pähkäilin menua. Gluteeniton ja kasvispitoinen sellainen pitäisi keksiä. Toi keväinen parsakeitto kuulosti todella hyvältä, joo, se päätyykin mun menuun, kiitos!

    VastaaPoista
  2. Se oli todella hyvää. Sienet oli ehdoton lisä! Mahtais olla aika herkkua tateista tehtynä...

    Äitejä onkin ihana helliä. Minun ja Jukan äidit saavat "vain" postia, sillä äitien- ja isänpäivät olemme rauhoittaneet vain oman perheemme kera vietettäväksi.

    VastaaPoista

Nyt kiinnostaisi kuulla mitä sinä tuumaat

Blog Widget by LinkWithin